OM HOST1
Mailadministration Outlook 2010 Outlook 2007 Windows mail (Vista og 7) Mail på Mac OS X Mailinglist system TDC og Yousee kunder iPhone mails opsætning HTC mobiltelefoner
OM HOST1 MAIL SUPPORT WEB SUPPORT KONTAKT

Mailadministration

Dette er en vejledning i at oprette mailadresser og redigere maikonti på mailserveren via det mailadmin login du har fået ved oprettelse af dit webhotel.


Du har brug for følgende:


Brugernavn: admin@dit-domaine.dk


Password: xxxxxx


VIGTIGT: Hvis du bruger pop up blokker, skal den enten slåes fra eller du skal tillade pop ups fra domainet host1.dk.


Hvis du ikke har disse oplysninger send en mail til hostmaster@host1.dk og bed om dem.


Du starter med at logge på mailadministrations modulet http://mailadmin.host1.dk



Indtast brugernavn og password



Klik på "users"


Nu vil du i vinduet til højre se de mail konti/adresser, der er oprettet. I resten at dennne vejledning bruger vi betegnelsen mailkonti.


Nu kan du tilføje eller rette i mailkonti.


Hvis du vil rette i en mail mailkonto, gøres det ved at dobbet klikke på den konto du vil redigere i.


Hvis din hosting er ny oprettet eller der ikke er oprettet mailkonti ser det ud som ovenstående.

Mailkonten "admin" bruges som administrations konto til dit domaines mailadministration.



Oprettelse af ny mailkonto:


Tryk på knappen "new" og et nyt vindue åbnes.





For at oprette en ny mailkonto udfyldes feldterne som følger:


"Full Name" Brugerens fulde navn (f.eks Lotte Hansen)


Mailbox: det der skal stå foran @ (f.eks lh@domaine.dk)


Password: xxxxxxxx password efter eget valg, brug et password på mere end 5 bogstaver eller tal, helst blandet.


Tryk på "Save"



Når dette skilt kommer frem er mailkontoen op rettet.



Redigere en eksisterende mailkonto


Hvis du vil rettei en mail mailkonti, gøres det ved at dobbet klikke på den konto du vil redigerei.



Øverst under "personal Information" kandu se hvornår mailkontoen er oprettet og måske mere vigtigt hvornår brugeren har checket sin mail.


Man har ikke mulighed for at redigere brugernavn, hvis man har brug for dette nedlægges mailkonton og der oprettes en ny.


Password: Man kan ikke se hvad passworded er med man har mulighed for at tildele et nyt. Dettte gøres ved at taste det nye i feldet "password" og trykke på "save" Ændringen træder i kraft lige med det sammen.



Autoresponder / feriesvar / Out of office


Åben en bruger og vælg fanebladet "Auto Resp"


Her er det muligt at aktive autosvar, det vil sige at hvis der sendes en mail til mailkontoen bliver der automatisk sendt et svar til afsender.


Bemærk: hvis den samme sender mange mails til mailkontoen sendes der kun ET svar tilbage.


Der er også mulighed for at start dato og måske mere vigtigt en slut dato.


Se her hvordan:




Forvarding / vidrer sendelse af mail.


Det er muligt at sende mail til en mailkonti vidrer til en anden mailkonto.


Se her hvordan:



Bemærk: hvis der sættest kryds i "Retain a local copy of forwarded mail" gemmes en kopi af alle mails der sendes til denne mailkonto.